Publicat de pe

Descoperă Timișul virtual: Jimbolia – orașul celor șase muzee

În premieră, Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului (APDT) în județul Timiș, cu sprijinul Primăriei Orașului Jimbolia și al Consiliului Județean Timiș a realizat din punct de vedere tehnic și conceptual primul tur virtual care promovează Orașul Jimbolia din punct de vedere cultural și turistic, prin intermediul celor șase muzee din localitate.

Proiectul – prin intermediul căruia au fost achiziționați și doi ochelari virtuali – a avut scopul de a pune în lumină potențialul cultural și turistic pe care îl are orașul și de a trezi interesul turiștilor pentru alte locații din afara Timișoarei. Practic, proiectul propune folosirea tehnologiei de ultimă generație în prezentarea și promovarea destinației Jimbolia, oraș cu o mare bogăție culturală și istorică, aflat în apropierea graniței cu Republica Serbia și beneficiind de o bună infrastructură de turism.

Filmare tururi virtuale și montaj

Timp de două săptămâni, o echipă de specialiști în tehnica de fotografiere și filmare 360* s-a deplasat în Jimbolia și a colectat imagini din interiorul și exteriorul celor șase muzee – Muzeul Căilor Ferate, Muzeul Pompierilor „Florian”, Muzeul Stefan Jäger, Casa Memorială dr. Karl Diel, Muzeul Presei “Sever Bocu”, Casa Memorială “Petre Stoica”, cu detalieri ale elementelor cheie din muzee, care au fost apoi prelucrate sub forma unui produs software. Folosind tehnica de transpunere a spațiului din realitate într-un format digital, sub forma unui model interactiv panoramic 360, prin prelucrare digitală, echipa a montat informațiile într-un produs software – tur virtual cu următoarele caracteristici cheie :

  • Înlănţuire de imagini panoramice 360 interactive și animate
  • Personalizare prin inserare de conținut multimedia (text, imagine, video, audio)
  • Albume foto
  • Hartă Google integrată, pentru orientare către obiectivul turistic
  • Un traseu de vizualizare predefinit ce poate fi redat automat
  • Accesibil online, offline de pe orice calculator sau dispozitiv mobil, compatibil cu ochelari VR care funcţionează cu un dispozitiv mobil
  • Navigare tur adaptată cu logo, culori, fonturi personalizate

Creare produs turistic online Jimbolia- orașul celor șase muzee

O a doua componentă a proiectului a reprezentat-o creare unui produsui turistic online, Jimbolia – orașul celor șase muzee, produs turistic care să poată fi oferit spre promovare și vânzare atât la nivel național, cât și internațional, ghizilor și agențiilor de turism. Astfel, cu ajutorul specialiștilor în turism a fost creat un material online de prezentare a infrastructurii de turism din orașul Jimbolia cu toate elementele necesare – structură de transport, locuri de cazare și servit masa, locuri de parcare publice, acces la servicii pentru persoane defavorizate. Materialul oferă turiștilor toate informațiile necesare pentru o călătorie în zona Jimbolia și este tradus in 2 limbi de circulație internațională (engleză și germană) pentru a fi cât mai accesat.

Achiziție ochelari virtuali promovare Jimbolia – orașul celor șase muzee

Cu o infrastructură de turism complexă, dar o promovare sub potențialul turistic real, orașul Jimbolia reprezintă o destinație pe care APDT Timiș dorește să o scoată mai mult în evidență. De aceea, crearea turului virtual se dorește a fi un teaser necesar pentru a atrage cât mai mulți turiști în destinație.

În acest sens, prin intermediul proiectului au fost achiziționați și doi ochelari virtuali și suportul necesar pentru prezentarea și promovarea turului turiștilor interesați să descopere Vestul României.

Unul dintre cei doi ochelari virtuali a fost dat în custodia Infocentrului turistic Bastionul Theresia din cadrul Compartimentului Județean de Turism, Promovare și Evenimente, iar un alt ochelar a rămas la APDT Timiș pentru promovarea tururlui în cadrul diferitelor târguri de turism sau al unor evenimente de promovare turistică națională și internațională.

Parteneriatul:

Parteneri în organizarea evenimentului au fost Primăria Orașului Jimbolia și Consiliul Județean Timiș.

Impactul scontat:

Realizat în premieră, Turul virtual al celor șase muzee din Jimbolia va permite dezvoltarea promovării culturale a orașului și va contribui la creșterea numărului de turiști ajunși în destinație.

De asemenea, prin elementele realizate în cadrul acestui proiect – crearea produsului turistic, achiziția de ochelari virtuale – APDT Timiș oferă o mult mai mare vizibilitate elementelor de cultură și isotire din oraș și creează un precedent în folosirea tehnicii 360* în promovarea destinațiilor de turism din județ și regiune.

Orașul Jimbolia, localitate cu o mare încărcătură cultural-istorică și o bună infrastructură de turism, devine prin intermediul proiectului Descoperă Timișul virtual – orașul celor șase muzee o atracție turistică promovată folosind tehnici de ultimă generație, foarte atrăgătoare atât pentru grupuri de turiști tineri, cât și seniori.

Folosind, în premieră, ochelarii virtuali pentru a promova o destinație, APDT Timiș atrage astfel atenția asupra locațiilor amintite și creează premisele dezvoltării turistice a arealului.

De asemenea, punerea prin intermediul proiectului, a ochelarilor virtuali la dispoziția infocentrelor turistice din Timișoara și din județ, permite atât diseminarea imaginilor virtuale preluate de la obiectivele turistice amintite în rândul turiștilor care ajung în Timișoara și doresc vizitarea județului Timiș, cât și up-datarea tehnicilor de promovare turistică în județul Timiș.

Mai multe informatii si un film al evenimentului pot fi gasite si pe pagina de facebook Turism Timis și pe adresa facebook Turism Timis.