Prin brand vom defini esența turismului timișean, redusă la ce are ea mai bun, relevant și motivant, plecând de la nevoile și așteptările turiștilor, stakeholderilor și populației locale. Vom inventaria ce poate oferi județul Timiș, ceea ce există în prezent dar și elemente și produse care pot fi valorificate turistic în perioada imediat următoare, pentru a le alege pe cere reprezentative, cele care vor exprima esența destinației Timiș, fiind stâlpii pe care se așează construcția brandului. Totodata, procesul de branduire va identifica elementul sau elementele care pot sa diferențieze Timișul față de alte destinații, să ne facă speciali. Pornind de la elementele definitorii ale ofertei și ținând cont de nevoile și așteptările consumatorilor se va contura profilul vizitatorilor necesari și ideali pe care Timișul dorește și trebuie să-i atragă și piețele potențial emitente pentru profilul său. Toate aceste informații contribuie la poziționarea corectă a destinației Timiș, intern și internațional, un pas important al strategiei de brand.
Brandul este promisiunea pe care destinația o face turiștilor, vizitatorilor, stakeholderilor și populației locale, pentru a-i motiva să aleagă Timișul, pentru consumul turistic.
În acest sens, va fi trimis către toate primăriile din județul Timiș și către toți stakeholderii interesați un Chestionar prin intermediul căruia vom oferi posibilitatea de a fi exprimate opiniile vizavi de viitorul brand turistic al județului Timiș.
Brandul turistic Timiș ne va ajuta să ne diferențiem de ceilalți competitori pe piețele de turism și va aduce o valoare destinației noastre.
Delioara Barbu
Director executiv APDT Timiș